“Jag skulle aldrig skriva jag orkar inte i en rubrik”.

Posted on November 15, 2009. Filed under: 1 |

orkar merorkar mer!!!

Om det inte vore för att jag blev alldeles matt när min kära kollega Sofia Ruhne berättade om det företag som hon tycker kanske har den bästa affärsidén i hela denna värld.

En mycket stor familj flyttade från annat land till Sverige. De tyckte efter en tid att svenskar ofta sa att de inte orkade. Vi suckar och säger, -Jag ooorkar inteeee! Detta förstod familjen och startade då företaget orkarinte.se

Företaget har 24 timmarsservice och de hjälper till med allt. Känner du dig osäker när du joggar i skogen? -Var inte orolig, vi joggar med dig! Tufft att ta hand om disken efter den stora festen? -Det är lugnt vi kommer! Jaha, du behöver hjälp med att tvätta taket i eftermiddag? -Schysst, vi gör det! Och så här håller de på. Principen är att du kan ringa om vad som helst (nästan), när som helst och be om hjälp. Så ställer de upp! Här är några fler exempel.

1. Vi kan köpa gods eller matvaror åt dig. Skriv bara en lista så levererar vi!

2. Du kan låna våra förare om du vill festa och inte bekymra dig om hemfärden eller om du vill ha hjälp när du ska handla, flytta, resa osv.

3.Orkar du inte eller känner du inte för att resa ensam? Vi kan hjälpa dig att hitta en samåkare!

4. Innan man flyttar in i eller ut ur en lägenhet vill man kanske fixa så att det ser fräscht ut. Att måla om på gammal färg eller att måla på nytt trä är knixigt och kräver olika metoder. Vi hjälper dig med allt från grundarbetet till själva målningen och tapetseringen. Sådant arbete kan ta mycket av din tid men vi finns här för att hjälpa dig så att det går snabbare.

5. Är du trött på att äta samma mat vid varje mål? Testa våra rätter från olika delar av världen i ditt eget kök. Du kanske har ett party eller vill överaska familjen. Vi kan erbjuda afrikansk mat från Ethiopien, Kenya, Tanzania. Vi kan även erbjudan mat från Kina, Japan, Thailand eller Latinamerika. Vi kan hjälpa till att laga maten i ert kök samt servera den.

Enligt uppgift går detta företag mycket bra. Jag gratulerar dem för sin imponerande handlingskraft. Mera sånt Sverige!! Orka mer nu!! Kämpa!!!

By Cecilia

Make a Comment

Leave a Reply

2 Responses to ““Jag skulle aldrig skriva jag orkar inte i en rubrik”.”

RSS Feed for BUTDOISAY? Comments RSS Feed

Yes Clay, Hyfsat bra affärs idé!!!!

Det i svårt med vintern, jag orkar inte! Kan du fixa det med!? LOL


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

