Orkarinte.se A Company Appreciated By Swedish Families…

Posted on March 18, 2009. Filed under: 1 |

Det jag alltid förespråkat för kvinnor är att vara självförsörjande. Fixa en utbildning och ett jobb tjejer!
Inte skrika efter bidrag eller A-kassa. Det är inte bättre att vara beroende av stormorsan Sahlin än av din man. Jag kan försörja min familj på min egna inkomst och det gör mig stark och fri. Jag är den bästa förebilden för mina älskade döttrar.

Jag är världens bästa mamma! För att jag jobbar så mycket och har egna pengar och är helt oberoende av någon man. Mina barn har världens bästa förebild i sin mamma. En kvinna som reder sig själv.

Nej, jag tror inte på äktenskapet längre. Äktenskapet får kvinnor att glömma att de är självförsörjande. Äktenskapet får kvinnor att få en massa känslomässigt ansvar för män som är passiviserande. Jag tror på kärlek och sex. Jag tror på särboskap.

Jag tror på att jobba hårt och göra rätt för sig. Jag tror på att köpa sig det man vill ha. Jag tror på att anlita ett par starka karlar från orkarinte.se som fäller ett träd en lördag. Jag tror på att anlita en annan (kille) som städar mitt hem. En av de bästa killarna jag känner heter Peter och han jobbar på carwashcity.se. Han brukar komma hem till mig och hämta min bil och tvätta den in- och utvändigt. Sen kör han tillbaka bilen. Mot
betalning. Jag älskar att köpa det jag vill ha. Jag tror på att jobba och lägga pengarna på hög och sen göra det man känner för.

Ett stort tack till Fredde & co som fixat avdragsrätt för hushållsnära tjänster. Det är en stor jämlikhetsreform. Reformen kommer att på sikt göra mer för kvinnors vardag än alla dessa blajblaj-rapporter och kampanjer från vänsteropportunisterna.

Det är nämligen i vardagen som alla fina ord om jämställdhet bryts ner till ingenting, kvinnor får ta ansvar både för sina jobb OCH hemmen, för männen skiter i det mesta hemarbetet. (Var nu ärliga innan ni kommenterar detta tack!)

Jag vill också tacka alla som stöttat mig. Det är ingen fara med mig, jag och familjen mår bra och jag jobbar
vidare som vanligt. Business as usual. Pengar på hög.

Så sorry Schyman, en skilsmässa gör ingen vänsterpartist.

LINDA SKUGGE

Make a Comment

Leave a Reply

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

